گتوند فناوری

به وبگاه فناوری اطلاعات گتوند خوش آمدید

به وبگاه فناوری اطلاعات گتوند خوش آمدید

گتوند فناوری

در این وبلاگ سعی داریم روزانه جدید ترین مطالب فناوری را در اختیار شما قرار دهیم.

نویسنده

۲۷ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

عرضه نخستین تبلت Google Play Edition از سوی LG

LG G Pad 8.3 نخستین تبلت  پروژه کدباز اندرویدی Google است که به  Android 4.4 KitKat مجهز شده است.

LG G Pad 8.3 به نخستین محصولی تبدیل می‌شود که از نشان Google Play Edition بهره‌مند خواهد بود.  اولین تبلت پروژه کدباز اندرویدی Google موسوم به AOSP از آخرین نسخه اندروید یعنی kitkat برخوردار است. LG G Pad 8.3 Google Play Edition از امروز و از طریق Google Play در آمریکا قابل خریداری است.

LG-G-Pad-8.3

سریعا از ویندوز XP خارج شوید


xpمایکروسافت یک بار دیگر هشدار داده که با پایان پشتیبانی این شرکت از سیستم عامل ویندوز ایکس پی رایانه‌های زیادی در معرض خطر قرار می‌گیرند.

این شرکت از کاربران این سیستم عامل قدیمی خواسته تا هر چه سریع‌تر به ویندوزهای جدیدتر مهاجرت کرده و XP را بازنشسته کنند تا دچار مشکل نشوند.

ماجرای فیس‌بوک لیونل مسی، جدیدترین روش جنگ سایبری


Lionel Messiیک کارشناس امنیت سایبری با برشمردن استدلال‌هایی، ماجرای منتسب به ایرانی‌ها در صفحه فیس‌بوک لیونل مسی را ساماندهی شده و با هدف ضربه زدن به حیثیت ایرانی‌ها دانست.

پاشا ناصرآبادی با بیان این مطلب افزود: معمولاً کامنت‌های اولی که برای یک مطلب در فیس‌بوک گذاشته می شود می‌تواند مسیر و جهت کامنت‌های بعدی را تعیین کند و موجب اعلام نظرهای موافق و مخالف شود.

اشتراک لینک با لینکام

لینکام ، سرویس اشتراک لینک فارسی است که یک پیشنهاد خوب برای وبگردی در وب فارسی است ، در این سایت روزانه مطالب جدید بسیاری توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود و این کاربران هستند که با لایک های خود مطالب جالبتر را برگزیده میکنند .

linkam1

تولید صفحه نمایش‌هایی با قابلیت لمس از دو طرف از سامسونگ

سامسونگ به تازگی پتنت مربوط به یک نوع صفحه نمایش شفاف با قابلیت لمس از جلو و پشت را ثبت کرده است. با لمس صفحه نمایش از جلو کاربر می تواند یک پوشه را باز کند و با لمس همان قسمت از صفحه نمایش از پشت، کاربر می تواند به منوها دسترسی داشته باشد. در واقع کاربر با لمس یک بخش از صفحه نمایش از جلو و پشت صفحه نمایش می تواند به ویژگی های مختلفی از آن دسترسی داشته باشد.

Transparent-Screen-Icon

Type-C؛ مدل جدید ورودی USB کاربردی‌تر و پرسرعت‌تر


USBکارشناسان فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند تا مدل بعدی سیستم‌های ورودی USB را به صورت سازگار با مدل‌های کنونی ارایه دهند تا ضمن باریک‌تر شدن این دستگاه‌های ورودی، امکان انتقال سریع‌تر اطلاعات توسط آن‌ها فراهم شود.

گوشی آیفون به کیسه هوا مجهز می شود!


Airbagsکیسه هوا از جمله ابزارهای ایمنی محسوب می‌شود که سلامت سرنشینان خودرو را تضمین می‌کند. اما شرکت خودروسازی هوندا در حال ساخت بدنه جدیدی برای آیفون است که با داشتن کیسه هوا، جلوی بروز هرگونه مشکل برای این گوشی هوشمند را می‌گیرد.

آتش سوزی Galaxy S4 هنگام شارژ شدن

samsung-galaxy-s4-fire-1 شرکت سامسونگ تلاش فراوانی انجام می‌دهد تا با استفاده از فناوری‌های مختلف بتواند به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش بیش از اندازه دمای گوشی‌های هوشمند خود خاتمه دهد.

سال ۲۰۱۵ سیستم عامل ویندوز متحول می شود

مایکروسافت برنامه‌هایی برای به روز کردن ویندوز با اسم کد Threshold در دست اجرا دارد و بر همین اساس قرار است از بهار سال ۲۰۱۵ سیستم عامل ویندوز را در برخی زمینه ها از اساس متحول کند.

به عنوان مثال قرار است برنامه‌های سازگار با رابط کاربری مترو قابلیت اجرا در درون پنجره‌های مرورگر قابل جابجایی ویندوز را پیدا کنند و علاوه بر این منوی استارت ویندوز نیز به طور کامل و با همان سبک و سیاق قدیمی بازگردد.

microsoft-logo

موتورولا سومین تولیدکننده گوشی در آمریکا


motorolaشرکت موتورولا توانست جایگاه سوم تولیدکنندگان گوشی را در بازار آمریکا از آن خود کند.

 سامسونگ با ۲۵/۴درصد سهم نخست بازار آمریکا را در اختیار دارد و پس از آن آیفون اپل در رده دوم قرار گرفته و موتورولا با هفت درصد سهم جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.